Milevsko pro život i pro dovolenou

Milevský vyhlídkový okruh

• 19 km
  • Náměstí E. Beneše
  • Klášter Milevsko
  • těžká

Pro zdatnější pěší turisty.

Výchozím bodem je náměstí E. Beneše (kašna, Nová radnice, kostel sv. Bartoloměje, secesní budova spořitelny, budova bývalé fary čp. 3, budova bývalé radnice čp. 1). Odtud vyrazíme směr Milevský klášter, před klášterem dorazíme do parku Bažantnice, kde se nachází žulové sympozium.

Poté si prohlédneme Milevský klášter ( 1. nádvoří: Bazilika Navštívení Panny Marie, fara, Barokní prelatura, Latinská škola, 2. nádvoří: Milevské muzeum).
Přes klášter se vydáme na Židovnu, kde se nachází židovský hřbitov u Milevska.

Pokračujeme dál po žluté značce přes Staňkov, až podejdeme železniční viadukt Tábor – Ražice. Cesta nás zavede až k rybníku Pytlák (Líšnický rybník), kde je možno se v letních měsích i vykoupat. Po krátkém odpočinku se vydáme k přírodní památce Dehetník.

Půjdeme dál polními cestami, přes staré sídliště, Písecké přeměstí, okolo Penny marketu, přejdeme silnici a pokračujeme na lesní rozcestí Hajda, odtud na Zvíkovec a přes Śibenný vrch, Zbelítov k rybníku Boukal (přírodní památka), dále přes Hájovnu a Spálenou dojdeme až k Vášově mlýnu, kde se lze v letních měsících občerstvit.

Odtud se vrátíme k Milevskému klášteru.

Milevský vyhlídkový okruh byl milevskými značkaři vyznačen koncem 70. let a je celý značen žlutou turistickou pásovou značkou. Tento okruh je přístupný z náměstí E. Beneše v Milevsku po zelené turistické značce (dále je přístupný po červené – Na Spojce či Písecké Předměstí nebo po modré – od Oseka (Hajda) či od Kovářova (Rybník Boukal)) a nastoupit na něj je možno kdekoli, pokračovat lze libovolným směrem a kteroukoli cestou nebo silnicí je možné se zase vrátit do města. Trasa prochází krajinou v okolí města a vede zajímavými místy s nádhernými výhledy na Milevsko.

Členové základní organizace ČSOP Milevsko navíc na tomto okruhu vytvořili Vlastivědnou naučnou stezku, na které je rozmístěno celkem 23 zastavení s informačními tabulemi.

Počáteční bod je situován na Píseckém Předměstí na jižním okraji města. Trasa prochází krajinou v okolí města a seznamuje účastníky s technickými, přírodními a historickými zajímavostmi této oblasti.

Trase vede po kopcích a loukách kolem rybníků i lesem okolo Milevska.

Trasa Milevský vyhlídkový okruh na mapě

Chcete vědět co se děje?

Pošlete nám svůj e-mail a získejte informace o aktuálních akcích v Milevsku.